Zaterdag 6 november 2021: Algemene Ledenvergadering 2020 en 2021

Geacht lid/ beste volger!

We hebben nu een nieuwe (voorlopige ) datum geprikt voor Algemene Ledenvergadering 2020 en 2021: zaterdag 6 november. Bij Content Orgels in Ermelo is de ruimte helaas te beperkt om zowel de ledenvergadering 's morgens als een muzikale middag veilig te laten plaatsvinden. Daarom hebben we een grotere ruimte in het midden des lands kunnen huren :  De Aker in Putten. Daar staat in de grote zaal een Hauptwerk-orgel. Er is ook een akoestische piano aanwezig.

We willen zo weinig mogelijk loopbewegingen hebben. Daarom kiezen we er op dit moment voor om tijdens de muzikale middag enkele musici een interessante lezing of demonstratie te laten geven en hem/haar daarbij enkele bijpassende muziekstukken/voorbeelden te laten spelen. Dit alles in de grote zaal.

Uiteraard is het wel mogelijk, dat enkele leden als afsluiting in een mini-concert geven.

Het kan ook zijn, dat er die middag  een korte demonstratie "digitaal van bladmuziek spelen" is.
Zie hier het complete middagprogramma.

Let wel : De ledenvergadering is uiteraard  alleen  voor leden toegankelijk.  Leden kunnen zich nu al  opgeven  bij het secretariaat : Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
S.v.p. meteen erbij aangeven, of u/jij wel of geen gebruik wilt maken van de lunch en of je tijdens het afsluitende miniconcert een stuk muziek wilt spelen. Vermeld in dat geval ook het instrument erbij.

Niet-leden of aspirant-leden moeten zich voor het middag-programma  (start 13:00 uur) opgeven bij : Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Wij hopen op een muzikale dag met veel belangstelling!

deAkkerPutten

De Toon & Teken van juli 2021 is verschenen!

Klik hier om T&T online te lezen.

Toon en Teken nr 391 maart 2021

Goed nieuws voor de toekomst van Klavar!

Sinds 16 september 2020 staat de complete vernieuwde pianocursus Speelplezier van de Stichting Klavarskribo gratis online. Het gaat om in totaal 78 lessen.

Zie https://www.klavarskribo.eu/nl/gratis-lessen

Het bestuur en een aantal leden van de KVN hebben hier in overleg met de Stichting de laatste anderhalf jaar heel hard aan gewerkt. Het resultaat mag er zijn.
Aan de lessen zijn nu ook QR-codes en links toegevoegd, waarmee audiobestanden van de oefeningen beluisterd kunnen worden.

In de toekomst zullen video-bestanden volgen. We raden iedereen aan om deze cursus onder deskundige leiding van een pianodocent te volgen.
Daarom is nu alle bladmuziek niet alleen in Klavar-muziekschrift maar ook in het traditionele notenschrift beschikbaar op genoemde site. Mocht er geen docent beschikbaar zijn, dan kunnen de apart beschikbare les-instructieboekjes gevolgd worden.

Download hier de complete vernieuwde Engelstalige editie van de cursus "Piano speelplezier". Mailt u deze link aan zoveel mogelijk belangstellenden in het buitenland:

We hopen, dat jong en oud met deze cursus veel speelplezier zullen beleven aan deze gedegen pianocursus. Graag dit bericht delen met belangstellenden. Reacties zijn hier zeer welkom.

nieuwe lessen