Beste leden en niet-leden!

Door verschillende omstandigheden heeft de uitgave van ons blad T&T vertraging opgelopen. Daarom treft u hieronder nadere informatie over het middagprogramma aan. Dit begint om 13:15 uur en is ook toegankelijk voor niet-leden. Graag tussen 13:00- 13:15 uur aankomen.

Info over het middagprogramma van de ALV-Muziekdag
U kunt deze keer kiezen uit een paar workshops en een masterclass. Deze worden gelijktijdig gehouden van 13:15 uur – 14:45 uur.

Daarnaast is er gelegenheid om diverse orgels te bespelen en is er ook nieuwe en gebruikte bladmuziek te koop.

Vanaf 15:00 -16:00 uur is er een afsluitend concert, waar u zelf een bijdrage aan kunt leveren. We verwijzen u voor opgave hiervoor naar onze laatste nieuwsbrief. Er is nog plaats voor enkele deelnemers.

Masterclass Piano met Piet Schollema!
De afgelopen jaren hebben in het teken gestaan van met name Martha Mier zowel solo als Quatre-mains met aanwijzingen hoe dit zo goed mogelijk te spelen. Om deze traditie eens te doorbreken lijkt het me leuk om in de vorm van een Masterclass aan de slag te gaan met pianisten die dan zelf bepalen wat ze willen spelen.

Ik stel voor om met alles behalve klassiek werk aan de slag te gaan, daar zijn anderen beter in. Ik denk dan aan Jazz, Blues, Ragtime, Swing, (Soft) Romantic, Latin, Bossa , Tango en wat je nog meer kunt spelen............

Een stuk waar je al veel ervaring mee hebt "verder uitdiepen" zodat het nog beter gaat klinken is het eigenlijke doel. Zaken als lezen, interpreteren, aanslag, pedaalgebruik en voordracht komen dan vanzelf aan bod.

Zoals altijd is het dan wel prettig en noodzakelijk voor de voorbereiding, dat ik de te spelen stukken vooraf in kan zien en ik wil deze stukken dan graag ook digitaal uiterlijk begin april ontvangen op: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

De beschikbare tijd op 13 april is 1½ uur dus ik stel voor om per deelnemer 15 minuten in te plannen. Niet alleen het spelen maar ook de feedback kost tijd dus hou daar rekening mee in de keuze van je nummer(s). Ook is het natuurlijk mogelijk om een Q mains nummer uit te kiezen die je met een partner speelt of met mij.

In een masterclass mogen degene die niet aan de beurt zijn, ook luisteren dus dit verschilt niet veel van een workshop. Ik heb er zin in en zie graag jullie keuze voor de Masterclass tegemoet.

Veel plezier alvast met de voorbereidingen, Piet!

Workshop registreren en moduleren voor kerkorgel door Marcel van de Ketterij.
We hopen de kerkorganisten onder u een leerzame workshop registreren en moduleren te bieden, waar u in de praktijk van uw eigen orgelspel thuis en in de kerk veel aan zult hebben. U hoeft zich hier niet apart voor op te geven.

Open workshop piano o.l.v. Jacqueline Dekker.
Hierbij nodig ik u uit voor haar open workshop piano. Ik heb 31 jaar leservaring in Klavar en het traditionele schrift en ben zelf ook ooit met Klavar begonnen.
Ik heb al meerdere keren zo’n openbare les gegeven, welke enthousiast ontvangen werd door de kandidaten. Een ieder mag zich hier voor opgeven, beginnend of gevorderd.

Elke stijl is mogelijk en de bladmuziek hoeft niet persé van te voren opgestuurd te worden.

Tijdens de workshop is iedereen welkom om mee te luisteren en te leren.
U kunt uw aanmelding met eventueel bladmuziek en vragen mailen naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

.