Bericht over de KVN-orgeldag  op  02-03-19

Uw  Klavar Vereniging Nederland organiseert op zaterdag 2 maart a.s.  een dag speciaal voor de liefhebbers van het kerkorgel.
We brengen ‘s morgens een bezoek aan de Bovenkerk in Kampen en krijgen daar een rondleiding langs de verschillende orgels door stadsorganist Ab Weegenaar. Na de rondleiding is er voor enkele KVN-leden gelegenheid om even het hoofdorgel (Hinsz)of het koor-orgel (Reil) te bespelen. Opgave vooraf is verplicht en… wie het eerst komt…!

Tijdens de lunch kunt u alle delen van de Klavar-uitgave van de orgelmethode Organo Pleno inzien. Niet-leden kunnen  enkele exemplaren van ons verenigingsblad Toon & Teken meenemen. Maar u als lid kunt er ook een paar meenemen voor belangstellenden.

’s Middags brengen we een bezoek aan de firma Reil in Heerde.
We krijgen daar een mooie uitleg over het bedrijf en een rondleiding door de fabriek.

De dag is voor u als KVN-lid gratis. Niet-leden betalen € 10,-. Deze KVN-orgeldag is inclusief een eenvoudige lunch in de Bovenkerk. Wordt een deelnemer – op de dag zelf - voor minimaal een jaar lid van de KVN, dan krijgt hij/zij  €10,- korting op het lidmaatschap voor 2019 en betaalt men dus  € 22,50.

Niet-leden zijn dus ook hartelijk welkom. Wel hopen en verwachten we, dat ze belangstelling hebben voor het Klavar-muziekschrift en voor de activiteiten van onze vereniging.
Dit is voor hen toch een mooie gelegenheid om nader kennis te maken met bestuur en andere leden.

U kunt zich tot uiterlijk 15 februari opgeven. Mailt u naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Meer informatie - waaronder de exacte tijden - leest u vanaf eind januari op onze website: www.klavarvereniging.nl onder de knop “Nieuws uit de KVN”.

Deze dag kan alleen doorgaan bij voldoende belangstelling. U komt toch ook?

Wij hopen u te ontmoeten op zaterdag 2 maart.

Namens KVN : Jan Vlek en Gerard Kunst