Klavar-Ontmoetingsdag Zuid najaar 2018!

Geachte belangstellende

Op zaterdag 3 november  is de  KVN-ontmoetingsdag in het zuiden van ons land. De locatie is de Emmaüskerk in Eindhoven. Het is een mooi gebouw met prima zalen voor onze activiteiten en voldoende parkeergelegenheid. Er is een prima orgel en een mooie Yamaha C6 vleugel aanwezig.

We hopen hier veel leden en andere belangstellenden uit deze regio van het land te ontmoeten. Maar bent u bereid iets verder te reizen, dan bent u natuurlijk ook van harte welkom.

Datum: zaterdag 3 november
Locatie: Emmaüskerk  aan de W. van Kesselstraat in Eindhoven
Tijd: 10:00 – 15:30 uur

U wordt ontvangen in de hal onder de toren. U krijgt daar een dagprogramma uitgereikt en daarna koffie / thee aangeboden in de koffiezaal.

De activiteiten deze keer:

1. Enkele klavar-organisten bespelen het kerkorgel. Meer info over het orgel: Informatie orgel
  2. Workshop/gastles klassiek piano door Eleonore Knape over een door uzelf gekozen muziekstuk, waarbij u adviezen/speeltips krijgt, waarvan andere aanwezigen ook  kunnen leren.
  3. Workhop piano : Jazz, Rags & Blues, Easy listening door Piet Schollema
  4. Accordeonisten ontmoeten elkaar voor samenspel en nadere muzikale contacten
  5. Een lezing over het nut van kruizen en mollen door Antoon Dekker.
    Tijdens deze lezing leert u meer over het ontstaan van kruizen en mollen als tekens voor verlagingen en verhogingen in de traditionele notatie.
  6. Workshop Klavarscript voor absolute beginners.
    Met dit computerprogramma kan muziek genoteerd worden in het muziekschrift Klavarskribo. Dit kan handmatig, maar ook  door het openen van midi-files, of door het inlezen van gescande bladmuziek uit het traditionele notenschrift. Er is nog plaats voor enkele deelnemers
  7. U kunt ook vrijblijvend als bezoeker naar deze dag komen. Opgeven voor de lunch kan tot maandag 29 oktober a.s. Mailt u naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
  8. Ontmoetingen tussen bespelers van het populair elektronisch orgel
  9. Aan het eind van de morgen en middag zijn er enkele miniconcerten.
    N.B. : de miniconcerten zijn aan het eind van de morgen en aan het eind van de middag in de ruimtes van de verschillende workshops per instrument.

Tijdens deze Regiodag  kunt u doorlopend recente nieuwe bladmuziek-uitgaven in Klavarskribo voor de verschillende toets-instrumenten inzien en/of kopen. Ook is er een ruime sortering gebruikte bladmuziek te koop. Er is alleen contante betaling mogelijk.
Wilt u eventuele  belangstellenden uit uw familie- of kennissenkring tippen en liefst ook meenemen  naar deze dag.

Graag tot ziens op 3 november

Uw klavar-promo-team : Jan Vlek en Gerard Kunst