Over de KVN

Algemeen

De Klavar Vereniging Nederland (KVN) is een vereniging van gebruikers van het Klavar muziekschrift. Naar schatting zijn er in Nederland zo'n tienduizend Klavarspelers. Ongeveer 850 van hen zijn lid van de Klavar Vereniging Nederland, kortweg 'KVN'. De KVN heeft als primaire doel op te treden als gebruikersplatform in de breedste zin van het woord.

Inherent aan de doelstellingen van de KVN is het promoten van het Klavarmuziekschrift. Immers, zonder promotie geen 'weet van' Klavar, geen gebruikers en dus geen vereniging!

Voor de promotie van het Klavar muziekschrift werkt de Klavarvereniging nauw samen met de stichting Klavarskribo. De stichting Klavarskribo richt zich voornamelijk op het uitgeven van muziek in het Klavar muziekschrift. Dit betreft vooral klassieke en religieus georiënteerde werken.

De KVN organiseert voor haar leden talloze activiteiten op het gebied van muziek en muziek spelen. Leden van onze vereniging kunnen op deze website inloggen en hebben dan de beschikking over een interessant besloten gedeelte met een schat aan muziek en muzikale informatie. Het algemene deel van deze website is voornamelijk bedoeld voor mensen die meer willen weten over het Klavarmuziekschrift.

Wilt u ook profiteren van de voordelen die de KVN biedt én draagt u het Klavarmuziekschrift een warm hart toe? Word dan lid (en/of sponsor) van onze vereniging. Zelf muziek spelen is de leukste hobby die er bestaat. En zelf muziek spelen met behulp van het Klavar muziekschrift de allerleukste!

Ledenvergadering

Jaarlijks vindt, in het voorjaar, de algemene ledenvergadering plaats die gecombineerd wordt met veel muziekactiviteiten. Alle leden zijn hier van harte welkom om samen te genieten van muziek én om van gedachten te wisselen over belangrijke zaken die binnen de KVN spelen en daarover beslissingen te nemen.

Statuten

De statuten van de vereniging kunt u hieronder downloaden.

Klavarskribo op Youtube!

Zie ook de pagina Klavar op Youtube voor meer filmpjes!