• bladmuziek.jpg
  • toon_en_teken.jpg
  • uitleg-n.jpg
Over ons

De Klavarvereniging Nederland is de vereniging voor wie musiceert met het Klavar-muziekschrift. De vereniging maakt zich sterk voor het in stand houden en verbreiden van het Klavar-muziekschrift. De Klavarvereniging Nederland telt zo’n 400 leden, de meesten zijn pianisten, organisten of accordeonisten.

We delen onze muziek

logo hr kader

Als lid van onze vereniging krijg je 3 keer per jaar ons verenigingsblad toegestuurd met interessante artikelen en muziekstukken. Ook heb je toegang tot het ledenmenu. Daarin vind je ook veel informatie over onze vereniging en onze activiteiten. Bovendien is op deze site een ruime keuze aan bladmuziek beschikbaar. Enerzijds is dat muziek uit het publiek domein die door leden zelf is vertaald van traditioneel notenschrift naar Klavar-muziekschrift en ge-upload en anderzijds alle muziek die ooit in ons blad heeft gestaan. Je kunt die op aanvraag gemaild krijgen of opgestuurd.

En wat te doen, als mijn muziekstuk niet in Klavar-muziekschrift beschikbaar is? Een aantal leden zet voor zichzelf die muziek over. Daarnaast kun je muziek overschrijven met het programma Klavarscript. Op onze site wordt daar informatie over gegeven. Als je geen moeite hebt met Engels is de video cursus van klavar-lid Érico zeker aan te raden. Je vindt deze op Skilshare.com. Ook zijn er leden die tegen een redelijke vergoeding muziek voor je overzetten.

Onze activiteiten

We organiseren ieder jaar een regionale ontmoetingsdag met activiteiten als workshops, gastlessen, miniconcerten voor de diverse toetsinstrumenten en verkoop van bladmuziek. Daarnaast houden we ook een dag speciaal op een instrument gericht met bijvoorbeeld een bezoek aan een pianomuseum of een orgelfabriek. Vervolgens is er ook gelegenheid om dan van elkaars spel te genieten.

Eens per jaar is er de ALV-Muziekdag : ’s Morgens een ledenvergadering en ’s middags muzikale activiteiten met een slotconcert door onze leden.

Voor slechts € 34 per jaar bieden we jou het volgende

Schrijf dus nu in en profiteer van de voordelen. Klik hier!
(De contributie is op kalenderjaar en wordt per kwartaal berekend. Met uw aanmelding verklaart u de verschuldigde contributie, na ontvangst van de factuur, te zullen betalen. Voor jonger dan 18 jaar geldt een gereduceerd tarief, neem dan even contact op met het secretariaat)

logo hr kader

Een prachtig vormgegeven verenigingsblad, 3 keer per jaar in full colour met daarin verenigingsnieuws, muziekbijlagen voor piano, orgel, accordeon, keyboard, overig Klavar gerelateerd muzieknieuws en diverse educatieve artikelen. Daarnaast ontvangt u gedurende het jaar enkele digitale nieuwsbrieven.

Je kunt via onze website contact maken met andere leden.

Je kunt heel wat muziek die niet verkrijgbaar is bij de uitgeverij in Ridderkerk maar door leden is overgezet downloaden uit het Muziekaanbod. Je kunt gebruik maken van de Scanservice: muziek die ooit in een Toon & Teken heeft gestaan kan op aanvraag worden toegestuurd. Je kunt hulp vragen of samen gaan studeren, een Quatre-mains groep vormen of daaraan gaan deelnemen. Je kunt workshops volgen op de regiodagen die een paar maal per jaar worden georganiseerd met steeds wisselende thema's op diverse plaatsen. Vaak is daar dan ook nieuwe en gebruikte bladmuziek in Klavar-muziekschrift te koop. Je kunt meedoen met laagdrempelige miniconcerten tijdens de regiodagen.

Kortom, je hoort bij een community die het plezier in muziek maken met Klavar-muziekschrift heeft ontdekt en waar je je thuis kunt voelen. Je kunt dan ook op diverse manieren meewerken aan activiteiten, eenmalig of structureel.

.