Uitnodiging voor de Pianodag in Zutphen.

Geacht lid!

Zoals in de laatste T&T aangekondigd willen we op  zaterdag 24 februari a.s. een Pianodag houden. Hoewel deze dag alleen in het teken van  piano staat en dus vooral gericht is op de pianisten onder ons, bent u als belangstellende voor de piano ook welkom.
De dag begin om 10:00 uur en eindigt om 15:30 uur. U krijgt vroegtijdig een dagprogramma met de exacte tijden gemaild. Een en ander is ook afhankelijk van de animo voor de workshop en de gastlessen.
We verzoeken u vriendelijk de onderstaande informatie goed door te lezen.
N.B. : De Pianodag gaat alleen door bij voldoende belangstelling: minimaal 10 deelnemers!

Deze Pianodag houden we op 2 locaties.

I. Ochtend
's Morgens bezoeken we het Geelvinck Piano Museum in Zutphen. Hier krijgen we ook een rondleiding. Voor meer info: https://www.geelvinck.nl/muziekmuseum-zutphen/
Bent u in het bezit van een museumjaarkaart, dan hebt u gratis  toegang. Zo niet - maar wel KVN-lid - dan betalen wij de entree voor u.
Wilt u meer info over de toegankelijkheid en parkeergelegenheid en het openbaar vervoer vindt u op de website van het museum onder de knop  bezoek. Of hier: https://www.geelvinck.nl/muziekmuseum-zutphen/bezoekersinformatie/
Het is echt de moeite waard om aan dit museum een bezoek te brengen.  Er is ook gelegenheid voor 1 of 2 leden om een pianowerkje ten gehore te brengen. De zaal is echter niet uitsluitend voor ons beschikbaar.

II. Middag.
Rond de middag gaan we naar dorpshuis Het Hart in Eefde. Met de auto ongeveer 5 kilometer rijden. Meer info : http://www.hetharteefde.nl/ Een prachtige locatie voor de lunch en de middagactiviteiten. ’s Middags zijn er twee gastlessen en 1 workshop.

1. Gastles door Jan van Maris waarin hij de diverse aspecten van piano als instrument behandelt. Zijn verhaal gaat over het pianospelen an sich als zijnde een fysieke gebeurtenis dus toucher, de basisprincipes van het pianospelen en hoe dat fysiek te vertalen.
  2. Gastles door Pascal Reijmers. Zij gaat ons vertellen hoe de afstelling van een pianomechaniek het piano spelen beïnvloedt. Uiteraard vertelt ze ook over haar opleiding tot Klavierbauerin en haar ervaringen bij de firma Seiler in Duitsland.
  3. Workshop door Piet Schollema : We kunnen werken aan 2 net overgezette stukken van Martha Mier, nl. JAzzin Around (Solo). JAzz Debonaire (q-mains). Deelnemers krijgen deze muziek toegestuurd. Het kunnen natuurlijk ook andere stukken worden maar dit lijkt me een leuke uitdaging.

Ook is er gelegenheid om zowel nieuwe als gebruikte pianomuziek  door te kijken, te spelen en liefst ook te kopen.  Er kan alleen contant betaald worden.
Daarnaast is er uiteraard  tijd om contacten te leggen of te verstevigen.

Belangrijk: We willen - in verband met de planning - graag vòòraf de belangstelling voor de workshops/gastlessen en andere activiteiten  peilen.  Ook willen wij van u weten of u gebruik wilt maken van de lunch. De kosten hiervoor zijn € 5,- (alleen contante betaling mogelijk).
Andere consumpties zijn voor eigen rekening.

Ik kom:
A. ’s morgens             B. ’s middags         C.  ’s morgens en  ’s middags

Wij  ontvangen uw opgave graag uiterlijk 24 januari a.s.  Stuur per post of via de mail:

1. het cijfer/de cijfers van uw gekozen  gastles en/ of workshop
  2. de letter van uw beschikbaarheid
  3. of u wel of niet deelneemt aan lunch.

naar  : Publiciteit Klavarvereniging  Nederland,  Porfierstraat 7, 8084 CS ’t Harde, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Wilt u alleen reageren via de mail of per briefkaart, als u aan deze dag wilt meedoen? Hoewel het heel aardig is, als u ons meldt, dat u verhinderd bent, willen we u vriendelijk verzoeken alleen te reageren, als u ook daadwerkelijk wilt komen.

We verzoeken u deze uitnodiging aan niet leden door te geven.  U kunt hier  een PDF met deze uitgebreide info downloaden en doormailen.

Graag tot ziens en tot Klavar!

Uw Klavar-promo-team: Jan Vlek en Gerard Kunst