Bladmuziek & nalatenschap

Hoe om te gaan met bladmuziek uit nalatenschappen?

Aanbod tweedehands bladmuziek:
De vereniging neemt, zoals u wellicht weet, geen tweedehands bladmuziek aan.
Als wij een dergelijk aanbod ontvangen, verwijzen wij de leden naar het KVN-ledenforum op onze website. Niet-leden kunnen terecht op de tweedehandsmarkt buiten de vereniging. Dit kan bijvoorbeeld een lokale bladmuziekhandel zijn, Marktplaats of Facebook.

Bladmuziek aangeboden door erfgenamen:
Het komt soms ook voor dat erfgenamen van een voormalig KVN-lid de bladmuziek van hun overleden dierbaren aan andere Klavarskribospelers willen aanbieden. Zij zijn geen KVN-lid maar treden min of meer in de plaats van de overledenen. Om te voorkomen dat bladmuziek van voormalige KVN-leden in de prullenbak verdwijnt, heeft het bestuur besloten dat bladmuziek uit nalatenschappen van voormalige KVN-leden zal worden behandeld als een aanbod van bladmuziek door KVN-leden. Dit komt erop neer dat deze bladmuziek, onder vermelding van de contactgegevens van de erfgenamen, in een aparte rubriek van het ledenforum van onze KVN-site zal worden aangeboden.

Praktisch:
Vaak bezitten KVN-leden stapels bladmuziek. Om de erfgenamen zo min mogelijk te belasten met werkzaamheden, kunnen zij volstaan met het opschrijven van de catalogusnummers. Indien men over een smartphone beschikt, mag men ook foto’s van de voorzijden van de bladmuziek maken. Vervolgens kunnen zij deze gegevens aan het secretariaat zenden. Dit kan per e-mail:Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.  of per post: mw. P.B. Reijmers, Malachietdreef 48, 7828CN Emmen. Wij zorgen er dan voor dat de muziek op het ledenforum wordt aangeboden.